مديرعامل فولاد مبارکه در آئين معارفه مديرعامل جديد شرکت فولاد سفيددشت؛

استراتژی و راهبرد بلندمدت فولاد مبارکه افزایش توان تولید محصولات خاص در منطقه است

کد خبر: 90443 تاریخ انتشار: 1403/03/10 10:59:41
نمایش: 842
اخبار
مديرعامل شرکت فولادمبارکه در آئين تکريم و معارفه مديرعامل شرکت فولاد سفيد دشت گفت: استراتژي و راهبرد بلندمدت فولاد مبارکه افزايش توان توليد محصولات خاص در منطقه است و در حال حاضر جمع سرمايه‌گذاري‌هاي در جريان فولاد مبارکه در حوزه توسعه استان چهارمحال‌وبختياري ۲۲ هزار ميليارد تومان است که برخي از آن‌ها در حال اجرا يا بعضاً مجوز اجرا گرفته‌اند.
 
به گزارش روابط‌عمومي شرکت فولاد مبارکه، در آئيني با حضور مديرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعي از معاونان و مديران اين شرکت و اعضاي هيئت‌مديره و مديران شرکت فولاد سفيددشت، ضمن قدرداني و تجليل از زحمات محمود ارباب‌زاده مديرعامل سابق شرکت فولاد سفيددشت، محمود محمدي فشارکي به‌عنوان مديرعامل جديد اين شرکت معرفي شد.  
 
محمد ياسر طيب نيا، مديرعامل شرکت فولادمبارکه در اين آئين ضمن تسليت شهادت رئيس‌جمهور شهيد و همراهان ايشان گفت: نگاه فولاد مبارکه از بدو تأسيس تا امروز ساختن و آماده‌کردن زيرساخت‌هاي توسعه‌اي صنعتي و انساني در کشور بوده و اين در حالي است که طي چند دهه گذشته و درپي اين تفکر و سرمايه‌گذاري‌هاي مستقيم و غيرمستقيمي که با اجراي توسعه‌ها انجام شده، خوشبختانه اتفاقات خوبي در فولاد مبارکه، منطقه پيراموني و استان‌هاي اصفهان و چهارمحال‌ و بختياري و به‌طورکلي در اقصي ‌نقاط کشور رخ‌ داده است.
 
وي تصريح کرد: يکي از استراتژي‌هاي کلان فولادمبارکه توسعه کلان جغرافيايي و اقتصادي کشور است به همين دليل امروز به ‌واسطه تأمين مواد اوليه مورد نياز شرکت و محصولات توليدي فولاد مبارکه، هزاران صنعت ديگر در بالا و پايين‌دست اين شرکت نظير خودروسازي، لوازم‌خانگي، صنايع بسته‌بندي و مواد غذايي و لوله و پروفيل شکل‌گرفته که در اين ميان يکي از مناطق هدف در حوزه توسعه صنعتي استان هم‌جوار فولادمبارکه يعني استان چهارمحال‌وبختياري بوده است.
 
طيب نيا ادامه داد: در اين زمينه فولاد مبارکه سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي تا به امروز در اين منطقه انجام داده است و باتوجه‌ به اينکه مردم منطقه مردمي تلاشگر هستند، توسعه صنعتي مي‌تواند در ارتقا سطح دانش و توسعه منابع انساني اين مناطق تأثيرگذار باشد. در اين راستا فولاد مبارکه توسعه توليد محصولات خاص خود را در اين منطقه هدف‌گذاري و عملياتي کرده به ‌نحوي‌که در توليد ورق‌هاي خاص در شرکت‌هايي مانند ورق خودرو، تاراز و توان آور در استان چهارمحال‌وبختياري سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي انجام شده  است. همچنين در حوزه اشتغال و توليد محصولات با ارزش‌افزوده بالا از قبيل ورق‌هاي گالوانيزه خودرويي و قلع اندود شاهد پيشرفت‌هاي چشمگيري در اين منطقه هستيم.
 
مديرعامل گروه فولاد مبارکه با بيان اين که شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال‌وبختياري يکي از طرح‌هاي هفت‌گانه بوده است، افزود: اين شرکت در زمينه توسعه‌ به شرايط خوبي به رسيده است و اميدواريم در سال جاري شاهد افتتاح کامل و توليد مداوم واحد فولادسازي اين شرکت باشيم.
 
 وي تاکيد کرد: استراتژي و راهبرد بلندمدت فولاد مبارکه افزايش توان توليد محصولات خاص در منطقه است و در حال حاضر جمع سرمايه‌گذاري‌هاي در جريان فولاد مبارکه در حوزه توسعه استان چهارمحال‌وبختياري ۲۲ هزار ميليارد تومان است که برخي از آن‌ها در حال اجرا يا بعضاً مجوز اجرا گرفته‌اند که اميدواريم اين پروژه‌ها هرچه سريع‌تر در مدار توليد قرار گرفته و براي منطقه اشتغال‌زايي و ارزش‌افزوده به همراه آورد.
 
 طيب نيا ادامه داد: مهندس ارباب‌زاده از اساتيد با سابقه صنعت فولاد و مديران نسل اول فولاد مبارکه است که کار خود را با پروژه فولاد مبارکه و بهره‌برداري اين شرکت آغاز کرد و در طول مسئوليت خود در شرکت فولاد سفيددشت خدمات ارزنده‌اي به اين مجموعه ارائه کرد.
 
وي گفت: با مديريت و پيگيري‌هاي مهندس ارباب‌زاده و تلاش همکاران ايشان در شرکت فولاد سفيددشت واحد احيا مستقيم اين شرکت و در ادامه نيز توسعه‌هاي آن به بار نشست و جاي خوشبختي است که امروز واحد ريخته‌گري و فولادسازي اين مجموعه نيز آماده بهره‌برداري است.
 
مديرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اينکه مهندس ارباب‌زاده در همه مراحل به ارزش‌هاي سازماني فولاد مبارکه پايبند است و باتعصب و آشنايي کامل به فرهنگ فولاد امور محوله را در فولاد مبارکه به سرانجام رساند و با تبعيت کامل از اصول و سيستم‌هايي که در فولاد مبارکه حاکم است، راهبردهاي سازمان را با روحيه و حضور هميشگي در صحنه و ميدان پيش برد، قابل‌تقدير است. در مقابل فولاد مبارکه نيز همواره تلاش کرده از تجارب ارزنده اين مدير توانمند به نحو مطلوب استفاده کند و در آينده نيز چنين خواهد بود و از تجارب اين مدير توانمند در سنگرهاي ديگر استفاده خواهد شد.
وي تصريح کرد: بدون شک سرمايه اصلي فولاد مبارکه همين افرادي هستند که در سنوات متمادي در فولاد مبارکه کار کردند، تجربه به دست آوردند و تجارب خود را در راستاي اهداف سازمان به کار گرفتند.
 
طيب نيا در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شرکت فولاد سفيددشت يکي از مجموعه‌هاي بزرگ و اصلي زير مجموعه فولاد مبارکه است به همين دليل ضرورت داشت که فردي به‌عنوان جانشين مهندس ارباب‌زاده در اين مجموعه مشغول کار شود که با استراتژي‌ها و فرهنگ فولاد مبارکه آشنايي کامل داشته باشد و بتواند در مجموعه فولاد سفيددشت فرهنگ کار، پروژه‌هاي توسعه و برنامه‌هايي که در اين شرکت تعريف شده را با قوت بيشتر عملياتي کند که پس از بررسي‌هاي زياد مهندس محمود محمدي فشارکي به اين منظور در نظر گرفته شد که خوشبختانه وي نيز فردي متعهد و متدين و با دانش و آشنا به فرايند فولاد مبارکه است و ساليان سال در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا فعاليت کرده و پروژه‌هاي بسيار مهمي نظير توليد فولادهاي زنگ‌نزن و ورق آجدار را در مجتمع فولاد سبا با ظرفيت‌هاي موجود در فولاد مبارکه و تلاش کارکنان اين مجموعه و بدون حضور کارشناسان خارجي به سرانجام رسانده است. ازاين‌رو مي‌توانيم از سپردن شرکت فولاد سفيددشت به مهندس محمدي اطمينان کامل داشته باشيم.
 
گفتني است در پايان اين جلسه از زحمات مهندس ارباب‌زاده با اهداي لوح تقدير تجليل شد.

افزودن دیدگاه