در روزهاي پاياني سال 1401 صورت گرفت؛ راه‌اندازي آزمايشي تصفيه‌خانه بهداشتي در فولاد سفيددشت چهارمحال وبختياري

کد خبر: 30411 تاریخ انتشار: 1402/01/06 14:49:45
نمایش: 961
اخبار
مدير تکنولوژي و توسعه شرکت فولادسفيددشت گفت: تصفيه‌خانه بهداشتي در شرکت فولاد سفيددشت چهار محال وبختياري به طور آزمايشي راه‌اندازي شد.
مهندس جمشيد علي بابايي با اشاره به راه‌اندازي آزمايشي تصفيه‌خانه بهداشتي شرکت فولادسفيددشت چهارمحال و بختياري در تاريخ ۲۱ اسفندماه، اظهار کرد: تصفيه‌خانه مذکور با هدف تصفيه مناسب بر اساس معيارهاي سازمان محيط‌‌زيست کشور پس از جمع‌آوري و انتقال فاضلاب خام از واحدهاي مختلف فولاد سفيددشت به محل تصفيه‌خانه اجرا شد.
وي اهداف راه‌اندازي تصفيه خانه بهداشتي شرکت فولاد سفيددشت را افزايش استاندارد تصفيه فاضلاب بهداشتي براي جلوگيري از تاثير مواد آلي و آلاينده‌هاي موجود در فاضلاب به محيط زيست برشمرد و افزود: هدف ديگر راه‌اندازي آزمايشي اين تصفيه‌‌ خانه، امکان استفاده مجدد از پساب خروجي تصفيه خانه بهداشتي در چرخه صنعت و همچنين آبياري فضاي سبز است.
علي بابايي با تأکيد بر اينکه در گذشته، تصفيه فاضلاب خام به صورت بي‌هوازي و به وسيله سپتيک تانک با مشکلات بهره برداري و کيفيت نامناسب انجام مي گرفت، ادامه داد: تصفيه‌خانه مذکور با صرف اعتباري بالغ بر ۲۰۰ ميليارد ريال از طريق اجراي خطوط انتقال فاضلاب بهداشتي به طول حدود ۳ کيلومتر از مبادي توليد تا محل تصفيه‌خانه صورت گرفته و همچنين ساخت اين تصفيه‌خانه به صورت پکيج فلزي و ساختمانهاي جنبي مربوطه با قابليت تصفيه فاضلاب در مرحله اول، متناسب با جمعيت موجود و توليد فاضلاب خام، به ميزان ۱۵۰ متر‌مکعب در روز و قابليت افزايش توليد تا ۳۰۰ متر‌مکعب در روز در زمان توسعه فولاد سفيددشت اجرا گرديده است.
وي در خصوص طراحي پکيج بهداشتي تصفيه فاضلاب، گفت: در اين تصفيه‌خانه از استانداردهاي روز دنيا و از روش IFAS استفاده شده و همچنين از بهترين تجهيزات جهت امکان تصفيه بيولوژيک و شيميايي در پکيج مذکور بهره‌برداري گرديده است.
علي بابايي گفت شرکت فولاد سفيد دشت با اشاره به اينکه تصفيه خانه فاضلاب صنعتي شرکت فولاد سفيد دشت با ظرفيت ۸۶۰ متر‌مکعب در ساعت يکي از بزرگترين تصفيه‌خانه‌هاي در حال ساخت کشور است، تصريح کرد: اين تصفيه‌خانه به منظور استفاده مجدد از فاضلاب تصفيه شده شهري در مصارف صنعتي و توليد فولاد به بهره‌برداري رسيده است و اميدواريم با راه‌اندازي اين تصفيه‌خانه علاوه بر کاهش فشار بر منابع آبهاي سطحي و آبخوان‌هاي کشور و همچنين کاهش ميزان برداشت آب از اين منابع، راهکاري مناسب براي حفظ محيط‌زيست و استفاده مجدد از فاضلاب‌هاي شهري باشد.
وي افزود: اين تصفيه‌خانه در ۴ مدول پيش‌تصفيه با ظرفيت هر کدام  ۲۱۵ مترمکعب در ساعت و دو مدول تصفيه غشايي با ظرفيت هر کدام  ۴۳۰ مترمکعب در ساعت در حال ساخت است.
 با اشاره به اينکه فرآيند تصفيه در اين تصفيه‌خانه از نوع تصفيه فيزيکي و شيميايي است، افزود: فرايند تصفيه شامل مراحل پيش‌تصفيه، فرآيند فيلتراسيون تحت فشار، فيلتراسيون غشايي به روش ميکروني، اولترافيلتر و در نهايت استفاده از سيستم اسمز معکوس در مرحله تصفيه تکميلي است. با توجه به برنامه‌ريزي انجام شده، راه‌اندازي نهايي اين تصفيه‌خانه تا پايان تابستان سال ۱۴۰۲ پيش بيني شده است.
همچنين طي سال ۱۴۰۱ طبق برنامه ريزي صورت گرفته واحد هاي اکسيژن ، پمپ خانه (WTP) ، هواي فشرده (CAS)، غبارگير و جرثقيل سقفي TEEMING وارد فاز بهره برداري شد. که تمامي عوامل فوق منتج به بزرگترين دستاورد سال يعني، اولين ذوب (First Melt) براي واحد توليدي فولاد سفيد دشت گرديد.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
31
امروز
1159
دیروز
555
هفته
9869
ماه
187102
کل
227204
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟