گسترش همکاري دانشگاه شهرکرد با شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري

کد خبر: 20398 تاریخ انتشار: 1401/09/06
نمایش: 1668
اخبار
روز سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ دکتر ياسر پيرعلي رييس دانشگاه شهرکرد به همراه جمعي از معاونان، مديران، روساي برخي دانشکده ها و جمعي از اعضاي هيات علمي دانشگاه از شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري با حضور مهندس محمود ارباب زاده مديرعامل شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري و جمعي از مديران و کارشناسان اين شرکت بازديد نمودند.
مديرعامل شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري افزود:  بر اساس نقشه استراتژي شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري، مأموريت ما به عنوان يکي از بزرگترين مجتمع هاي فولادي منطقه زاگرس، محور توسعه پايدار اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي استان چهارمحال و بختياري است و چشم انداز ما تبديل شدن به يکي از شرکت هاي فولاد ساز برتر کشور تا افق ۱۴۱۰ است که براي نيل به اين هدف و چشم انداز نيازمند ياري مسئولان استان چهارمحال و بختياري و دانشگاهيان اين استان هستيم.
 مهندس محمود ارباب زاده در ادامه گفت: اميدواريم بتوانيم مجموعه فولاد سفيد دشت با همکاري دانشگاهيان تبديل به يک مجموعه سر آمد در کشور شود.
مديرعامل شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنانش گفت:  آموزش چه در زمينه تخصصي و چه در مباحث مديريتي و انگيزشي لازمه شرکت و در زمره اهداف ما مي باشند که در اين زمينه نيازمند همکاري دانشگاهيان هستيم و دانشگاه شهرکرد مي تواند به ما کمک موثري کند.
مهندس محمود ارباب زاده گفت: سومين مبحث مورد توجه ما تعريف پروژه هاي مشترک کاربردي و داراي اهداف مشترک با دانشگاهيان است که در يک بازي برد- برد هم ما به نتيجه مورد نظرمان برسيم هم دانشگاهيان به اهداف خود برسند.
مديرعامل شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري با اشاره به مسئله توسعه پايدار گفت: توجه به محيط زيست براي ما جايگاه مهمي دارد و ما قصد توليد به هر بهايي را نداريم و دانشگاهيان در مباحث محيط زيستي آب، انرژي، هوا، پسماند و غيره مي توانند ياري دهنده ما باشند.
دکتر ياسر پيرعلي در سخناني ضمن تقدير و تشکر از مديرعامل و مجموعه شرکت فولاد سفيد دشت براي فراهم سازي مقدمات اين بازديد و نشست، فرا رسيدن هفته بسيج را گرامي داشت و گفت: به اعتقاد من هر کس براي اعتلاي ايران اسلامي تلاش مي کند، کار وي يک کار جهادي
  است و آن فرد يک بسيجي مي باشد.
رييس دانشگاه شهرکرد در بخش ديگري از سخنانش گفت: شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري سهم بالاي در ميان صنايع استان چهارمحال و بختياري دارد و جايگاه خوبي در مبحث اشتغال در استان دارد و با اين حجم از سرمايه گذاري صورت گرفته نقش موثري در اشتغال آفريني در استان دارد.
دکتر ياسر پيرعلي با اشاره به اقدام شرکت فولاد سفيد دشت  در انتقال، تصفيه و استفاده از پساب شهرهاي اطراف، اين کار را بسيار ارزشمند دانست و گفت: دانشگاه شهرکرد، مي تواند از اين تجربه استفاده کند و يافته هاي علمي خود را نيز در اختيار شرکت فولاد سفيد دشت قرار دهد.
رييس دانشگاه شهرکرد افزود: حضور دانشگاهيان دانشگاه شهرکرد در اين شرکت اولين قدم براي افزايش همکاري هاي دانشگاه و صنايع استان، بويژه شرکت فولاد سفيد دشت مي باشد.
دکتر ياسر پيرعلي در ادامه گفت: دانشگاه شهرکرد در مباحث IT، مشاوره و روانشناسي، تربيت بدني، محيط زيست، آموزش و ساير نيازمندي هاي شرکت فولاد سفيد دشت ، مي تواند با اين شرکت همکاري و ارائه مشاوره نمايد
رييس دانشگاه شهرکرد گفت: ما در تلاش هستيم تا تعدادي از دانشجويان مستعد را در قالبي تحت عنوان عمان ساماني بورسيه نماييم و شرکت فولاد سفيد دشت در اين راه مي تواند مارا همياري نمايد و نيروهاي ماهري را از اين طريق آموزش داده و بکارگيري نمايد.
دکتر ياسر پيرعلي دربخش پاياني سخنان خود گفت: ما همواره معتقد به ارتباط صنعت ودانشگاه هستيم و امروزه دانشگاه ها جامعه محور و رسالت محور هستند و من خود شخصا  پيگير مسائل و کارها به صورت عملي هستم. 
مهندس محمود ارباب زاده درسخناني ضمن خيرمقدم به ميهمانان و تقدير و تشکر از حضور مسئولان و اساتيد دانشگاه شهرکرد در اين شرکت گفت: براي شرکت فولاد سفيد دشت افتخار بزرگي است که ميزبان جمع کثيري از اعضاي هيات علمي دانشگاه شهرکرد است.
دکتر احمد کيواني معاون پژوهش و فناوري دانشگاه نيز در سخناني خواستار تشکيل کارگروه مشترک، انعقاد قراردادي با شرکت فولاد سفيد دشت مشابه با قرارداد منعقده ميان دانشگاه شهرکرد و شرکت فولاد مبارکه،  حمايت از مراکز نوآوري و فناوري دانشگاه،  بورسيه دانشجويان مستعد و ... شد.
گفتني است: اساتيد حاضر در اين نشست نيز با طرح مباحث گوناگون از آمادگي خود براي همکاري با شرکت فولاد سفيد دشت خبر دادند.
در اين بازديد از تصفيه خانه، پروژ واحد اکسيژن، فولادسازي و ريخته گري شرکت بازديد شد و بازديد کنندگان در جريان آخرين اقدامات صورت گرفته در شرکت فولاد سفيد دشت استان چهارمحال و بختياري قرارگرفتند.

نظرات

سعید
| |
1401/10/19 12:56:30
52
52
فارغ التحصیلای دانشگاه رو استخدام کنید بیکاریم

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
33
امروز
501
دیروز
5366
هفته
8995
ماه
188027
کل
225326
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟