با حمايت شرکت فولاد مبارکه و ايميدرو آغاز شد؛ اجراي طرح ماشين ريخته گري بيلت در شرکت فولاد سفيددشت

با آغاز عملیات 24میلیون یورویی در سفیددشت، 800هزار تن شمش بیلت به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود

کد خبر: 20384 تاریخ انتشار: 1401/06/06 11:37:14
نمایش: 1304
اخبار
مديرعامل گروه فولاد مبارکه از آغاز عمليات اجرايي طرح عظيم ماشين ريخته گري بيلت در شرکت فولاد سفيددشت با سرمايه گذاري و حمايت شرکت فولاد مبارکه و ايميدرو خبر داد و گفت: پس از اجراي کامل اين طرح، بسته به شرايط و نياز بازار، ظرفيت و توانايي توليد هم زمان محصول تختال و بيلت در شرکت فولاد سفيددشت فراهم خواهد شد.
    محمد ياسر طيب نيا با اشاره به هزينه 24 ميليون يورويي و 2 هزار ميليارد ريالي اين طرح که با مشارکت فولاد مبارکه و سازمان ايميدرو تعهد گرديده است، افزود: مدت زمان اجراي پروژه 30 ماه برآورد شده که از طريق فاينانس و با همکاري کنسرسيوم شرکت طرف قرارداد خارجي و شرکت فولاد تکنيک اجرا خواهد شد.
مديرعامل گروه فولاد مبارکه ظرفيت اين خط توليد را 800 هزار تن شمش اسلب و بيلت با گريدهاي مختلف اعلام و اظهار کرد: با اجرايي شدن اين طرح امکان توليد محصولات طويل در گروه فولاد مبارکه و کامل تر شدن زنجيره توليد فراهم خواهد شد.
در همين زمينه محمود ارباب زاده مديرعامل شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري پس از نشست هماهنگي اجراي طرح ماشين ريخته گري بيلت در اين شرکت تصريح کرد: به منظور افزايش بهره وري تجهيزات و با عنايت به اينکه بازارهاي داخلي و حتي خارجي بعضاٌ توليد بيلت و در مواقعي هم توليد محصولات تخت را مي طلبد، تصميم گرفته شد که امکان و توانايي توليد هر دو محصول طويل و تخت در شرکت فولاد سفيددشت فراهم باشد.
وي با اشاره به اهميت اجراي اين طرح که به متنوع تر شدن سبد محصولات اين شرکت منجر خواهد شد، به تشريح وضعيت اجراي عمليات ساختماني و سازهاي طرح و شرايط ساخت تجهيزات خط توليد آن اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگي هاي به عمل آمده عمليات ساخت تجهيزات خارجي اين پروژه در شرکت طرف قرارداد آغاز و به پيشرفت 6 درصدي رسيده است و عمليات مربوط به بخش اجراي سالن پروژه نيز با سرمايه گذاري فولاد مبارکه و با قراردادهايي که بين شرکت ملي فولاد ايران، پيمانکاران پروژه و شرکت به امضا رسيده است، آغاز و طبق برنامه زمان بندي شده، مقرر است که طي مدت 30 ماه وارد فاز بهره برداري شود.
به گفته مديرعامل شرکت فولاد سفيددشت، اين شرکت بعد از شرکت فولاد خوزستان دومين شرکت کشور خواهد بود که ظرفيت و توانايي توليد همزمان بيلت و تختال را خواهد داشت.
وي افزود: علاوه بر ايجاد ارزش افزوده بيشتر و ارتقاي جايگاه گروه فولاد مبارکه و مشخصاٌ فولاد سفيددشت در بازارهاي داخلي و بين المللي، ايجاد اشتغال پايدار از ديگر مزاياي اجراي اين طرح است، به طوريکه پس از بهره برداري، زمينه اشتغال 120 نفر به طور مستقيم و چند صد نفر نيز به طور غيرمستقيم فراهم خواهد شد.
ارباب زاده افزود: با تکميل زنجيره فولادسازي در شرکت فولاد سفيددشت، زمينه توسعه ۲۰۰ واحد کوچک فولادي و فلزي در استان چهارمحال و بختياري فراهم مي شود.
وي در خصوص تأمين آب موردنياز طر ح بيلت خاطرنشان کرد: آب موردنياز ماشين ريخته گري بيلت نيز همانند آب واحد احيا مستقيم شرکت از محل پساب تصفيه شده شهرستان بروجن تأمين خواهد شد.
مديرعامل فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري در بخش پاياني سخنان خود افزود: شرکت فولاد سفيددشت به عنوان يکي از بزرگترين طرح هاي هفتگانه فولادسازي کشور، در حال حاضر ماهانه 85 هزار تن آهن اسفنجي توليد مي کند و اضافه شدن خطوط توليد تختال و بيلت، زنجيره توليد شرکت را در کنار واحد احيا مستقيم کامل تر خواهد کرد.
علاوه بر ايجـاد ارزش افـزوده بيشـتر و ارتقاي جايـگاه گـروه فـولاد مبارکـه و مشـخصا فـولاد سفيددشـت در بازارهـاي داخلـي و بين المللـي، ايجـاد اشـتغال پايـدار از ديگـر مزايـاي اجـراي ايـن طـرح اسـت، به طوريکه پـس از بهره بـرداري، زمينـه اشـتغال 120 نفـر به طـور مسـتقيم و چنـد صـد نفـر نيـز به طـور غيرمسـتقيم فراهـم خواهـد شـد.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
17
امروز
269
دیروز
1238
هفته
10995
ماه
187935
کل
227552
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟