به بهانه سالروز پيوستن طرح فولاد چهارمحال و بختياري به گروه فولاد مبارکه؛ پيشرفت و تعالي بزر گ ترين واحد صنعتي استان چهارمحال و بختياري در پيوند بابزر گ ترين فولادساز کشور

کد خبر: 20382 تاریخ انتشار: 1401/06/06 11:33:40
نمایش: 773
اخبار
در تقويم رويدادهاي فولاد مبارکه از 28 مردادماه به عنوان سالروز پيوستن شرکت فولادسفيددشت چهارمحال و بختياري به گروه فولاد مبارکه ياد شده است. در متن پيوست روند تحولي اين شرکت را پي مي گيريم.
شرکت فولادسفيددشت چهارمحال و بختياري با نام طرح فولاد چهارمحال وبختياري، يکي از 7 طرح فولاد ملي است که عمليات اجرايي آن در سال 1386 آغاز گرديد. پس از گذشت حدود ۷ سال و در راستاي سياست دولتِ وقت مبني بر واگذاري اين طرح ها به بخش خصوصي، به منظورتسريع در عمليات راه اندازي و بهره برداري، ۶۵ درصد از سهام فولاد چهارمحال و بختياري در مالکيت شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت و اين شرکت با نام جديد (شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري )رسماً به جمع گروه فولاد مبارکه پيوست.
در ما ه هاي ابتدايي واگذاري طرح فولاد چهارمحال و بختياري به شرکت فولاد مبارکه و با حمايت هاي فني و مالي اين شرکت، عمليات ساخت و نصب تجهيزات در بزر گترين واحد صنعتي استان سرعت گرفت که راه اندازي واحد احياء مستقيم اين مجتمع به عنوان نخستين واحد توليدي در ميان طرح هاي مشابه استاني گواه اين مدعاست.
با بهره گيري از تجربيات موفق شرکت فولاد مبارکه در عرصه توليد و بهره برداري، واحد احيا مستقيم فولاد سفيددشت در مدت زمان کوتاهي به ظرفيت نامي دست يافت و موفق به ثبت رکوردهاي متعدد روزانه و ماهانه در توليد آهن اسفنجي گرديد.
از برکات پيوستن شرکت فولاد سفيددشت به بزر گترين فولادساز کشور مي توان به تکرار تجربه به کارگيري پساب تصفيه شده شهري در جهت تأمين آب کارخانه هاي توليد فولاد اشاره کرد که فولاد سفيددشت با خريد، انتقال و استفاده پساب شهر بروجن و قطع وابستگي از منابع آب قابل شرب اين مهم را به منصه ظهور گذاشت.
ازآنجاکه باور شرکت فولاد مبارکه بر توسعه و تعالي روزافزون صنعت فولاد، به خصوص در شرکت هاي زيرمجموعه خود استوار بوده است، اين شرکت به عنوان سهام دار عمده فولاد سفيددشت، همواره از پيشبرد طرح هاي توسعه بزرگ ترين واحد صنعتي استان حمايت کرده که از جمله اين حمايت ها مي توان به تخصيص بخش عمده سود سالانه در جهت تسريع عمليات اجرايي پروژه هاي توسعه در شرکت فولاد سفيددشت اشاره کرد.
گفتني است شرکت فولاد مبارکه علاوه بر بذل حمايت هاي مالي به شرکت فولاد سفيددشت، هيچ گاه پشتيباني هاي فني خود را از اين شرکت جوان دريغ نداشته و توليد تجمعي بيش از ۳ ميليون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجي و دست يابي به ظرفيت نامي واحد احياء مستقيم در ۲ سال متوالي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از نتايج اين پشتيباني هاست. همچنين کمک هاي مجتمع فولاد مبارکه در راستاي تأمين پايدار مواد اوليه واحد احيا مستقيم فولاد سفيددشت غيرقابل انکار است.
اکنون و در آستانه هشتمين سال پيوستن بزرگ ترين واحد صنعتي استان چهار محال و بختياري به بزر گترين فولادساز کشور، اميد مي رود همچون گذشته با تلاش و کوشش مجموعه فولادسفيددشت و در سايه حمايت هاي جامع و همه جانبه مجتمع فولاد مبارکه، تا پايان سال جاري شاهد راه اندازي واحد ذوب و ريخته گري اين مجموعه باشيم تا همانند واحد احيا مستقيم، افتخار بهره برداري از نخستين واحد فولادسازي طرح هاي فولاد استاني نيز به نام شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري ثبت گردد.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
11
امروز
136
دیروز
1238
هفته
10995
ماه
187935
کل
227419
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟