قدرداني از شرکت فولاد سفيددشت در اولين دوره جايزه ملي بهره‌وري انرژي برق در بخش فرآيندهاي صنعتي

کد خبر: 110457 تاریخ انتشار: 1403/07/12 12:38:27
نمایش: 79
اخبار
در نخستين همايش جايزه ملي بهره‌وري انرژي برق که با همکاري مشترک «ساتبا» و سازمان مديريت صنعتي کشور برگزار شد، از شرکت فولاد سفيد دشت به خاطر اقدامات و اجراي پروژه هاي متعدد در حوزه بهره وري انرژي قدرداني شد.
به گزارش واحد روابط عمومي شرکت، ايمان سليماني، مدير بهره برداري شرکت فولاد سفيددشت، در حاشيه برگزاري اين جايزه پيرامون پروژه‌هاي اجرا شده در حوزه بهره‌وري انرژي و برنامه‌هاي آتي شرکت در اين زمينه بياناتي ايراد کرد.
 مدير بهره برداري فولاد سفيد دشت با بيان اين که اين همايش به بررسي بهره‌وري سازمان‌ها در حوزه انرژي الکتريکي مي‌پردازد و ارزيابي‌ها بر اساس مدارک و مستندات ارائه‌شده انجام مي‌شود، گفت: شرکت فولاد سفيددشت نيز با هدف به چالش کشيدن خود و مقايسه با سازمان‌هاي برتر ديگر، در اين همايش حضور يافت.
در ادامه، کاوه نکويي مسئول بازرسي فني واحد بهره برداري با تاکيد بر اين نکته که چيزي را که نمي توان اندازه گيري کرد، نمي‌توان مديريت نمود، گفت: نمونه هايي از پروژه‌هاي تعريف شده بهره‌وري انرژي فولاد سفيددشت به اين شرح مي باشند؛
 1- پياده‌سازي استاندارد 2018-50001ISO  براي مديريت انرژي
 2- پروژه مطالعات امکان سنجي احداث ذخيره گاز طبيعي
 3- شناسايي و تگ گذاري ۲۰ درصد تجهيزات انرژي ‌بر که ۸۰ درصد انرژي واحد را مصرف مي کنند در واحد آهن‌سازي
 4- پروژه Scada انرژي سيالات با شرکت ايريسا (مانيتورينگ و کنترل انرژي سيالات)
 5- پروژه پژوهشي ابلاغي از سوي شرکت ملي فولاد در خصوص توليد برق از ايستگاه تقليل فشار گاز به کمک شرکت هاي دانش بنيان
 6- پروژه پژوهشي تشخيص بلادرنگ درجه فلز شدگي آهن اسفنجي با هوش مصنوعي با مشارکت دانشگاه
 7- پروژه پژوهشي افزايش ظرفيت اجکتور استک فن بدون تغيير الکتروموتور با مشارکت دانشگاه
 در پايان کاوه نکويي تاکيد کرد: با استفاده از خرد و برنامه‌ريزي صحيح مي‌توان از بحران‌ها عبور نمود. نقش حکمرانان در برنامه ريزي جبران ناترازي انرژي با سياست هاي ورود تکنولوژي، نگاه اقتصادي نه سياسي به اين حوزه و بهبود راندمان در بخش توليد انرژي، بسيار پر اهميت مي باشد.

افزودن دیدگاه