30 طرح راکد معادن و صنايع معدني به ارزش 412 ميليون دلار فعال شد

کد خبر: 10201 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:47
نمایش: 4012
اخبار

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت :

30طرح راکد معادن و صنايع معدني به ارزش 412 ميليون دلار فعال شد.

به گزارش روابط عمومي شرکت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري، مهدي کرباسيان افزود: ايميدرو به منظور تکميل و اجراي طرحهاي معدني و صنايع مربوطه ظرف کمتر از دو سال گذشته يکهزار و 634 ميليارد تومان سرمايه گذاري کرد.
رييس هيات عامل ايميدرو با بيان آنکه رقم مزبور از ابتداي دولت يازدهم تا انتهاي سال 93 جذب و سرمايه گذاري شده است، يکي از موثرترين اقدامات ايميدرو را استفاده از توان شرکت هاي بخش خصوصي متناسب با سياست هاي اقتصاد مقاومتي دانست.
وي بهره برداري از مجتمع طلاي زرشوران (آذربايجان غربي - تکاب)و سيمان ونزوئلا را به عنوان مهمترين طرحهاي اجرايي در دوره يادشده عنوان کرد.
کرباسيان گفت: مشکلات مديريتي، کمبود منابع مالي و چالش هاي گشايش ال.سي از مهمترين دلايل تاخير در اجراي پروژه ها طي دو سال گذشته بود.
وي خطاب به مديران شرکت ها و واحدهاي تحت پوشش سازمان ايميدرو، اظهار داشت: هزينه ها را بيش از پيش کنترل کنند تا از مخارج غيرضروري يا غيراولويت دار جلوگيري شود.
وي تصريح کرد: راه اندازي طرح هاي نيمه تمام از اولويت بالاتري براي انجام هزينه ها برخوردارند.
رييس هيات عامل ايميدرو يادآور شد: منابعي همچون سهام، فروش محصولات، طلب هاي گذشته و حق انتفاع از معادن که پيشتر بخشي از نيازهاي مالي ايميدرو را تامين مي کرد، در سال جاري به سبب رکود جهاني و مسائل داخلي محدوديت داشت.
کرباسيان اجراي طرح اکتشاف 200 هزار کيلومتر از مساحت کشور را که از زمستان 92 آغاز شده حرکتي زيربنايي در بخش معادن دانست و گفت: وجود مشکلات متعددي طي دو سال گذشته، مانع از اجراي اين طرح بزرگ نشد و اکنون با سرعت قابل توجهي در حال اجرا است.
وي افزود: امسال براساس پيش بيني ها نزديک به 10 پروژه به بهره برداري مي رسد که افتتاح بخش آهن اسفنجي هفت طرح فولاد استاني از جمله اين برنامه است.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
54
امروز
66
دیروز
442
هفته
11265
ماه
187303
کل
227791
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟