آخرين وضعيت اجراي هفت طرح فولادي

کد خبر: 10200 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:47
نمایش: 4471
اخبار

کرباسيان اعلام کرد:

آخرين وضعيت اجراي هفت طرح فولادي

معاون وزير صنعت با تشريح آخرين وضعيت اجراي ۷ طرح فولادي، گفت: به جاي استفاده از تجهيزات چيني در بخش هاي اصلي طرح هاي فولادي، تجهيزات اروپايي جايگزين شدند.

به گزارش ماين نيوز، مهدي کرباسيان در خصوص آخرين وضعيت اجراي ۷ طرح فولادي گفت: اگرچه تست سرد فولاد سپيد دشت در استان چهارمحال و بختياري براي توليد آهن اسفنجي شروع شده اما متاسفانه به دليل اينکه ۱۳۰ متر از لوله آب مورد استفاده در اين طرح فولادي به يک معارض برخورد کرده است، مشکلات عمده اي بوجود آمده که حتي مقامات استان نيز نتوانسته اند آن را حل کنند، بر همين اساس توليد فولاد از اين طرح که مي توانست در تيرماه امسال عملياتي شود، يک ماه به تاخير خواهد افتاد و اميدواريم موضوع حل شود تا اين طرح فعال شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: شادگان به عنوان دومين پروژه از هفت طرح فولادي که برنامه نهايي براي راه اندازي آن شهريورماه امسال بوده، در حال تکميل است و مشکلات بخش آهن اسفنجي اين طرح و برق آن رفع شده و پيش بيني ما اين است که در مردادماه امسال، به مدار آيد و بخش آهن اسفنجي آن به ظرفيت ۸۰۰ هزار تن فعال شود.
وي گفت: بخش آهن اسفنجي فولاد نيريز به ظرفيت ۸۰۰ هزار تن در مهر يا آبان ماه سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد، ضمن اينکه پيش بيني اين است که بخش آهن اسفنجي حداقل يک يا دو طرح ديگر از مجموعه طرح هاي فولادي به زودي به بهره برداري برسد. براي فولاد ميانه هم اميد داريم در سه ماهه سوم امسال، طرح به بهره برداري رسد و يک طرح ديگر آن هم در سه ماهه چهارم به بهره برداري برسد.
به گفته کرباسيان، در مذاکراتي که براي تامين مالي طرح هاي فولادي در حال انجام است، تلاش شده تا تجهيزات اصلي ماننده کوره، ابزار الکترونيک و ماشين برق از تجهيزات اروپايي استفاده شود در حالي که پيشتر به دليل تامين مالي به صورت فاينانس از چين، قرار بود تجهيزات از اين کشور تامين شود

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
17
امروز
423
دیروز
1238
هفته
10995
ماه
187935
کل
227706
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟